Modeli podrške i kompetencije e-Škole tehničara
Ugovorom o sudjelovanju u pilot projektu e-Škole, CARNET se obvezao opremiti škole lokalnom mrežom i računalnom opremom te osigurati održavanje (npr. u slučaju kvara) za vrijeme trajanja pilot projekta, kroz ugovore s dobavljačima mreže i opreme. Nakon završetka jamstva na uređaje održavanje preuzima Osnivač. Za vrijeme trajanja i nakon završetka projekta Osnivač je dužan školama osigurati pomoć u korištenju resursa dobivenih u projektu te je u tu svrhu dužan imenovati e-Škole tehničara.
Uloga imenovanog e-Škole tehničara jest da zaposlenicima škola pruža pomoć pri korištenju lokalne mreže škole i računalne opreme. CARNET je organizirao edukaciju e-Škole tehničara kako bi oni mogli adekvatno pružati podršku školama. Edukaciju su provodili isporučitelji lokalnih mreža i opreme te je ona bila organizirana nakon završetka radova na mreži škole, odnosno nakon isporuke opreme.
CARNET je Osnivačima predložio modele organizacije podrške školama odnosno moguće načine imenovanja e-Škole tehničara. Osnivači su slobodni sami odabrati model koji im najviše odgovara.
Mogući modeli su:
a) organizacija podrške unutar gradskih službi (npr. zapošljavanjem osobe koja će biti zadužena za pomoć školi u korištenju opreme i mreže na više škola);
b) organizacija podrške kroz ugovor s tvrtkama koje se bave podrškom u korištenju računalne opreme;
c) organizacija podrške kroz ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom (npr. nastavnik na školi koji koji ima iskustva sa sličnim poslovima u komercijalnom sektoru).
Model podrške, dakle, bira sam osnivač, a cijena ovisi o veličini škole, broju škola po Osnivaču te o modelu koji Osnivač izabere, stoga konkretan proračun donosi svaki osnivač za sebe. Nakon odabira modela podrške, Osnivač je dužan, sukladno Ugovoru, dostaviti CARNET-u obrazac za imenovanje e-Škole tehničara.
Iskustva prvih 20 e-Škola pokazuju različit nivo potrebe sudjelovanja e-Škole tehničara u procesu korištenja opreme i mreže dobivene u projektu. Angažman tehničara u prvih 20 škola bio je otprilike 2 sata tjedno. Angažman je intenzivniji u početnim fazama opremanja škole, a u nastavku ovisi i o suradnji i komunikaciji s djelatnicima škole.
Kompetencije i znanja koje treba imati e-Škole tehničar
Pružanje pomoći pri korištenju mreža:
- Poznavanje 7 slojeva OSI mrežnog modela, 4 sloja mrežnog TCP/IP modela
- Mrežni protokoli (ARP, STP, IPv4, IPv6, TCP, UDP)
- Mrežne topologije i standardi
- IPv4/v6 adresiranje
- Ethernet aktivni mrežni uređaji i konfiguracija
- Bežična mrežna infrastruktura i konfiguracija (WLC)
- Poznavanje koncepta virtualnih LAN-ova (VLAN), usmjeravanja, osnovnih mrežnih servisa: PAT, NAT, DHCP, ACL, VPN
- Sigurnost u lokalnim mrežama (firewall, logging, AAA, pristup mrežnim uređajima, sigurnost u bežičnoj lokalnoj mreži WEP, WPA)
- Detektiranje i otklanjanje mrežnih problema
- Dokumentiranje računalnih mreža
Pružanje pomoći pri korištenju opreme:
- Osnovno poznavanje administracije Windows operacijskih sustava
- Osnovno poznavanje administracije mobilnih operacijskih sustava
Isporučitelj mreže i opreme dužan je oformiti helpdesk koji će pružati podršku školama uključenima u projekt. Helpdesk će pružati podršku isključivo osobama koje su Osnivači škola izabrali, odnosno imenovanim e-Škole tehničarima. Podrška će biti pružana putem telefona, elektronske pošte i web stranice sustava za prijavu problema. Radno vrijeme helpdeska bit će od ponedjeljka do petka, od 8 do 20 sati.