Dosadašnja iskustva uvođenja IKT-a u obrazovni sustav pokazuju pozitivne rezultate, ali i upozoravaju na moguće neuspjehe. U ovako velikoj investiciji ključno je donijeti informirane odluke o načinu investiranja i provođenja projekta te o stvarnim potrebama korisnika za njegovim rezultatima. Stoga će se tijekom pripreme projekta, te njegovog provođenja, ali i nakon završetka, provoditi istraživanja o utjecaju projektnih aktivnosti na obrazovni sustav.
Dvije su glavne vrste istraživačkih aktivnosti tijekom pripreme projekta, koje trebaju omogućiti njegovo kvalitetno planiranje:
- pregled literature, uključujući studiju o korištenju IKT-a u školama, posebno u Europi i Hrvatskoj
- istraživanje o potrebama korisnika projekta te ekspertima u Hrvatskoj kroz organizaciju fokus grupa, intervjua i anketiranje.
Studije o korištenju tehnologije u obrazovanju:
- Izvještaj o korištenju IKT-a u obrazovanju u Europi (European Schoolnet, University of Liege. (2013). Survey of Schools: ICT in Education. Final Study Report)
- Izvještaj o korištenju IKT-a u obrazovanju u Hrvatskoj (European Schoolnet, University of Liege. (2013). Survey of Schools: ICT in Education. Final Study Report, CROATIA)
- Analiza podataka CARNET-a
- Korištenje interneta u Hrvatskoj (GfK istraživanje, 2013)
Tijekom provođenja projekta provodit će se niz ciljanih istraživanja kako bi se utvrdio utjecaj projektnih aktivnosti na sam sustav te njegove sudionike.