U razdoblju od 2015. do 2018. godine u okviru projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” provođeno je kontinuirano prikupljanje podataka u svrhu istraživanja, izvještavanja i praćenja projektnih aktivnosti. Pritom su dobiveni korisni podaci za unapređenje projektnih aktivnost tijekom njihova trajanja, za izvještavanje nadzornim tijelima te za planiranje II. faze programa e-Škole.
Primjerice, prikupljeni podaci dali su nam uvid u to da pri korištenju opreme nabavljene tijekom pilot faze projekta e-Škole uvjerljivo je veći bio udio žena – 84,4 % (3 365 od 3 987 nastavnika), a slična situacija zabilježena je i kod udjela žena među odgojno-obrazovnim djelatnicima koji su sudjelovali u stručnom usavršavanju organiziranom u sklopu pilot projekta – 79,27 % (2 999 od 3 783).
Znanstveno istraživanje učinaka pilot projekta e-Škole
U okviru pilot projekta e-Škole Centar za primijenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci proveo je znanstveno istraživanje. Istraživanjem su se provjeravali učinci pilot projekta na tri temeljne skupine ishodnih varijabli:
- opće i specifične ishode učenja kod učenika
- digitalne kompetencije, stavove i iskustva učenika, odgojno-obrazovnog i administrativnog osoblja te
- razinu digitalne zrelosti škola općenito.
Glavni način prikupljanja podataka bio je putem različitih online upitnika, zatim putem provjeravanja specifičnih kognitivnih ishoda i zadataka za provjeru digitalnih kompetencija (učenika, odgojno-obrazovnog i administrativnog osoblja), a korištene su i kvalitativne metode, poput fokus grupa. Najveći dio podataka prikupljen je u integriranim online upitnicima koji su na ispitanicima primijenjeni u dvije faze (inicijalno i završno ispitivanje). Ispitanici su ispunjavali integrirane online upitnike u jednom navratu na početku i u jednom navratu na kraju ispitivanja. Svaka je istraživačka metoda odabrana tako da najbolje odgovara postavljenom cilju, odnosno problemu istraživanja.
U skladu s politikama Europske komisije koje potiču otvaranje pristupa istraživačkim podacima i njihovu ponovnu uporabu, CARNET stavlja akademskoj, istraživačkoj i široj zajednici na raspolaganje i slobodno korištenje rezultate provedenih istraživanja kao i istraživačke instrumente. CARNET može dati na raspolaganje i setove anonimiziranih sirovih podataka, a pojedince i institucije zainteresirane za pristup i njihovo korištenje pozivamo da pošalju zahtjev s istaknutim interesom i svrhom traženja istih na helpdesk@skole.hr. Pri tome CARNET ne snosi niti kakvu odgovornost za daljnje korištenje, obradu i/ili primjenu istraživačkih podataka ni instrumenata od strane trećih, kao ni za rezultate ni posljedice njihova korištenja u bilo koju svrhu. Upućuju se svi korisnici pristupa rezultatima istraživanja i istraživačkim instrumentima, da prilikom bilo kakvog korištenja podataka danih na raspolaganje postupaju u skladu s pravilima struke i u skladu s važećim propisima Republike Hrvatske i EU. Svaka osoba – fizička i pravna – snosi samostalno i u cijelosti odgovornost za način na koji koristi, primjenjuje i obrađuje podatke i instrumente koji su stavljeni na raspolaganje i za posljedice istoga.
Početno i završno izvješće znanstvenog istraživanja učinaka projekta
- Početno izvješće o istraživanju učinaka provedbe projekta: “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” (pdf)
- Završno izvješće znanstvenog istraživanja učinaka provedbe projekta: “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot-projekt)” (pdf).
Istraživački instrumenti
Anketni upitnici
- Inicijalno istraživanje:
učenici 6. razreda (pdf), učenici 7. razreda (pdf), učenici 1. razreda srednje škole (pdf)
ravnatelji (pdf), stručni suradnici (pdf), nastavnici (pdf), administrativno osoblje (pdf) - Završno istraživanje:
učenici 7. i 8. razreda (pdf), učenici 1. i 2. razreda srednje škole (pdf)
pitanja dodana u završni upitnik za djelatnike (pdf)
Testiranje digitalnih kompetencija
- Inicijalno testiraje:
učenici (pdf), nastavnici (pdf) - Završno testiranje:
učenici (pdf), nastavnici (pdf)
Istraživanje u Centru za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice